• تولید مجله و کاتالوگ برون سازمانی: به منظور معرفی کالا محصولات خدمات و در عین‌حال جذب مشتری کاتالوگ‌ها شکل می‌گیرند؛ که در واقع به عنوان یک بازاریاب برای مجموعه‌ها نقش‌آفرینی نموده و لذا از مهم‌ترین عناصر اثربخشی محسوب می‌شوند. کاتالوگ یک ابزار تبلبغاتی محسوب می‌شود که باید در آن از قواعد و اصول تبلیغاتی نیز پیروی کرد تا مفهوم مورد نظر را به مخاطب رساند. از طرفی باتوجه به محدود بودن فضای کاتالوگ باید به نگارش آن اهمیت ویژه‌ای داد و بر مختصر بودن در عین جامع بودن و همچنین جذابیت بصری و ادبی آن تاکید و تمرکز نمود.

مجلات نیز کارکردهایی شبیه به کاتالوگ‌ها دارند اما می‌توان از طریق آن‌ها رویاپردازی محتوایی داشت؛ یعنی در کنار توضیح و معرفی ابعاد تخصصی، امکان نشر سبک زندگی، هنر و فرهنگ وجود دارد و لذا از این جهت یک مجموعه و سازمان این فرصت را به دست می‌آورد تا نقاط تماس و اثرگذاری خود در نسبت با مخاطب را افزایش دهد و در جهان پست مدرن امروز، نوع ارتباط مخاطب با خودش را نه از جنس نیاز و مصرف بلکه از جنس علاقه و سبک زندگی تعیین نماید.

از اینرو سازمان محتوایی شرکت مُدروز در زمینه تهیه و تولید کاتالوگ و مجلات برون‌سازمانی برای مجموعه‌ها و سازمان‌ها با رویکرد معرفی، آگاهی بخش و ایجاد حس در مخاطب نسبت به سازمان سفارش دهنده و ابعاد کاری آن فعالیت حرفه‌ای و تخصصی می‌نماید.